28 Kasım 2012 Çarşamba

100 Patnos'lu Öğrenciye Sorduk

100 öğrenciye sorduk:Ne dinliyorsunuz? En popüler cevap "Arsız Bela" oldu.

Bugün 101inci popüler cevabı alınca dayanamayıp YouTube'a başvurdum. Gördüm ki Arif Susam'ın 1992'de doğmuş, metal tişört giyen, rap yaptığını sanan hali. Allah yaratırken hiç uğraşmamış, next next next yapıp geçmiş. Gerisini Arsız bela halletmiş zaten. Sigara ve esrarla beyin angutlaması geçirmiş, sakal ve kaş dizaynıyla da amele stayla olayını tamamlamış.

Bir insanın o haliyle bu denli megaloman olması bile bu herifin durumunda normal karşılanabilir elbet. Ama ben Sagopa'nın kim olduğunu bilmeyip, bu dangozu dinleyen öğrencilerden saksılarına saç yetiştirmek dışında da görevler yüklemelerini bekliyorum; işte bu normal karşılanamaz. Kendimi, içlerinden birkaçına iyi örnek olur da kurtarırım, ufuklarını genişletebilirim diye umarken buluyorum. Sorun bende yani.

Geleli iki buçuk ay oldu. Zannederim iki buçuk yıl sonra artık umudum kalmayacak. İdealizm öğretmenin içinin ateşi demişlerdi. Ateşi üfleyecek bir sebep ararken, ne dinlediklerini görmek, üzerine örtülen battaniye etkisi yaptı.

Niye taktım bu müzik olayına? Çünkü öğretmenliği İzmir Atatürk Lisesi'nde yaptım ilk. Ne büyük kötülük etmişler bana meğer.  Klasikleri okumuş, popüler müziği beğenmeyen, okulda saç salıp dışarda toplayan, kelimelerin Türkçesini seçen ve küfürü amelelik sayan bir öğrenci grubuyla sevdim öğretmenliği ben. Arsız Belayı LYSde 50 puan fazladan verseniz dinlemezlerdi. Şimdi 10. sınıfa gelen 7. sınıf öğrencilerim bana hala yazarlar. Geçen birisi Sertabın NTVdeki Türk Sanat Müziği konserini izleyip izlemediğimi sordu. Bazı şarkıları ilk kez duymuş, hemen araştırmış.

Araştırma konusunda burdakilerin şanslı olmadıklarını biliyorum. Ama Arsız belayı bulabiliyorlarsa, elbette duru sesi, özgün dili, karakterli kelimeleri de bulabilir diye düşünüyorum. İnsanlar tercihlerini yaşıyorlar. Ve şurası açık ki bu gençler dar ufuklarıyla dar kalıpları tercih ediyorlar. Bizse onlarla daralıp, onlara rağmen kalıba sığmama savaşına doğu görevi diyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder